Pstrąg pieczony z masłem czosnkowym

  Pieczony pstrąg tęczowy to doskonały pomysł na zdrowy i łatwy do przygotowania obiad.

Ryby te są bardzo zdrowe. Z pośród ryb słodkowodnych dostarczają najwięcej kwasów omega-3, a także wiele cennych składników mineralnych takich jak wapnia, magnezu, żelaza, potasu, fosforu i selenu. Ich białe, chude mięso jest bardzo smaczne, a wartość odżywcza to jedynie 160 kcal/ 100 g.

SKŁADNIKI:

  • 2 patroszone pstrągi tęczowe,
  • cytryna,
  • łyżka masła,
  • 1 ząbek czosnku,
  • pieprz cytrynowy i ziołowy,
  • pieprz i sól

pstrąg tęczowy przepis

Dużo pracy można zaoszczędzić kupując pstrągi wypatroszone. Ryby dokładnie myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym. Następnie robimy kilka nacięć po każdej stronie ryby. Pstrągi nacieramy z każdej strony solą i cytryną . Pozostałe przyprawy i zmiażdżony czosnek ucieramy z masłem i powstałą pastą smarujemy ryby z obu stron i od wewnątrz oraz między nacięciami. Cytrynę kroimy w cienkie plastry, które wkładamy do środka pstrągów. Plastry cytryny można też położyć na wierzchu ryb. Pstrągi układamy na blasze wyłożonej folią aluminiową. Pieczemy w temperaturze 180° C przez około 30 minut.

Pstrągi podałem z miksem sałat z pomidorkami koktajlowymi, i z mozzarella, a także z kaszą pęczak z warzywami oraz pieczonymi ziemniaczkami.

Udostępnij to:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *